Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

"Biet trădător de ţară şi de neam,
Ascultă ce mi-i dat să-ţi prohodesc,
Vom fi din nou, aşa precum eram
Se va-mplini destinul Românesc."

Adrian Păunescu

Bookmark and Share

luni, 24 mai 2010

De-a v-aţi ascunselea






-Bună ziuaaaaaaaaa!
-Bună ziuaaaaaaaaa, tovarăşăăăă învăţătoareeee!
- Ce temă aţi avut voi pentru astăzi?

Ăla eu, ăla eu...

- Spune tu, Ioneasco.
- Noi pentru astăzi am avut temă "Ce am făcut de când suntem Europeni".

***

Păi să vedem. Cred că povestea pleacă de la cât de înnebuniţi am aşteptat, ca Români, să putem să circulăm cum vor muşchii noştri prin Europa. Prin spaţiul Schengen - care oricum fusese mult înaintea noastră bătut de ţiganii metamorfozaţi precum fluturii în omizi, din ţigani în rromi. Eu zic că asta vine de la beutura cu numele respectiv, că altfel n-are nimic de-a face cu etimologia. Da' nu despre ţigani e vorba în propoziţie şi frază.

Chestia e aşa. Pă undeva, prin interiorul nostru, am crezut că intrarea în Europa o să ne-aducă prosperitatea şi bunăstarea pe care o văzusem în filme sau în reclamele prost-dublate. Da, unii au avut chiar şansa s-o pipăie la mama ei acasă şi să se întoarcă în ţară - ăi de se mai întorceau - ca să povestească tremurând despre vitrinele pline, despre maşinile de marcă, despre atitudinea omului care se plimba pe străzile Europei în haine deloc gri. Ah, şi da, despre libertatea citită în ochii celor de-afară.

Porţile s-au deschis mari într-o zi şi exodul a început. Românii au putut să circule. A început vâltoarea de nedescris a traficului de toate felurile cum ar fi ăldeprostituatecopiidroguri, vândut şi cumpărat maşini cu sau fără acte false, cerşit lânga Le Tour Eiffel şi La Sagrada Familia, a-nceput transformarea românilor din ziarişti, actori, profesori în culegători vajnici de castraveţi şi căpşuni. N-au fost numai lucruri rele. S-au stabilit companii multinaţionale şi-am început şi noi să avem aceleaşi vitrine pline, să vedem pe străzi aceleaşi maşini bengoase (în general conduse de alţii), să gustăm din plin IZUL European.

Căci asta este ce am avut. Un Iz. Ca o proiecţie a imaginii europene cu o oglindă deformată. N-am ajuns niciodată la idealurile pe care le-am visat, de fapt. O ţară culturală ca Franţa. Ordonată şi meticuloasă ca Germania. Demnă ca Elveţia. Chiar naţionalistă, ca Ungaria. Muncitoare, ca Spania. Liberă, dar cu legi, ca Olanda. Nu. Nici nu ne-am păstrat identitatea, dar nici n-am luat ceva bun din ce am fi putut lua. În schimb...

Sistemul nostru judiciar e la pământ, mârlănia s-a cocoţat suuuuuuuuuus de tot, la cucurigu, cine-i harnic şi munceşte ori e prost ori nu gândeşte...Iar cărţile...Să zic aşa - bine că s-a scris Harry Potter.

Da, toată pălăvrăgeala asta a plecat de fapt de la un articol despre Europa - deci, reţineţi - Europa. Cât de supărată e Europa din cauza acestei crize financiare.

spicuiesc ce pierde Europa: (click aici pentru ştirea în engleză)

"Şase săptămâni de vacanţă pe an.Pensionare la 60 de ani. Mii de Euro indemnizaţie pentru copii. Educaţie universitară mai ieftină decât un laptop.

Ce fac nemţii în criză: Vor tăia din ajutorul de şomaj 50-60% (3.75 miliarde Euro)
Ce fac britanicii: vor tăia 8.6 miliarde Euro din salariile şi cheltuielile guvernului. Vor proteja sistemul de sănătate. (printre altele luându-ne doctorii).
Ce fac francezii? Ridică limita de pensionare.
Ce fac spaniolii? Vor tăia şi ei din salarii iar pensiile vor fi îngheţate.
Ce fac grecii? vor tăia două salarii (care sunt undeva la 3000 Euro fiecare) - mai precis: cele două salarii suplimentare de Crăciun şi Paşti.

Ce fac Românii? Nu ştiu. Nu i-am găsit în articolul ăsta despre Europa. Mă întreb dacă vreodată Europa i-a văzut pe Români în Europa. Dacă cei ce conduc ţara au ştiut vreo clipă că suntem în Europa.

Aproape c-am fost Europeni. Aproape c-am atins libertatea. Aproape c-am avut-o.