Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

"Biet trădător de ţară şi de neam,
Ascultă ce mi-i dat să-ţi prohodesc,
Vom fi din nou, aşa precum eram
Se va-mplini destinul Românesc."

Adrian Păunescu

Bookmark and Share

duminică, 28 iunie 2009

Cel mai periculos sport din lume.

Am cativa anisori buni de sport la activ. Daca-mi amintesc bine, am inceput cu inot, sub supravegherea d-lui Deac, la bazinul olimpic din Baia Mare. Am continuat cu ani buni de gimnastica, antrenor d-l Kando. In liceu am facut rugby sub mana ferma a mamei mele, care a fost ani buni antrenoare - a doua antrenoare de rugby dupa D-na Mariana Lucescu - si pot sa spun cu mana pe inima ca am facut antrenamente de n-am avut aer. In armata am continuat - de voie, de nevoie - cu gimnastica, reusind sa iau locul intai cu echipa la Spartachiada si bronz la individual - vremea lui Ceausescu, desigur. Din nou sub supravegherea unui extraordinar antrenor brasovean al carui nume imi scapa. Neaparat am sa-i amintesc aici pe cei doi colegi ai mei care au luat aur si argint la individual - Simi Schiau, extraordinar gimnast sibian si Razvan Petrus, ajuns gimnast dupa o activitate indelungata la Circul Bucuresti.

Ideea este ca fiecare pas in sport mi-a fost indrumat si supravegheat de catre un antrenor. Imi amintesc orele de munca pentru fiecare mic record personal. Inca zece bazine pentru o secunda castigata, inca zece exercitii la bara pana imi aminteam sa-mi tin naibii varfurile degetelor de la picioare intinse, inca zece ture de stadion ca sa fiu sigur ca n-am sa gafai in timpul celor 80 de minute ale meciului.

Gimnastica e un sport frumos, placut vederii, dar cere munca pana iti iese pe nas. Daca vrei sa ajungi gimnast de performanta, va trebui sa lasi deoparte viata sociala. Viata ta va fi acolo, pe bara, la inele, rasucit, intins, urland de durere cand antrenorul iti va mai da o ora de spaliere pentru mobilitate, scrasnind din dinti cand basicile din palme se sparg iar la o gigantica.


Gimnastica nu e usoara.

Ceea ce am descoperit insa, mai zilele trecute, e ca cel mai periculos sport din lume la ora actuala e...cheerleading-ul. Trebuie sa marturisesc ca am ras vreo 10 minute intr-una citind stirea foarte serioasa lansata de Yahoo, in care se afirma ca cercetatorii de la Universitatea North Carolina (cine i-o fi platind si pe astia sa faca asemenea descoperiri?) sunt de parere ca acest..."sport" cauzeaza mult mai multe si mult mai serioase accidente decat oricare alt sport.

Am cautat accidente de acest gen pe YouTube si le-am pus impreuna ca sa aveti si voi o idee, cat de periculos e cheerleading-ul.

Dar daca sunt atat de multe accidente, e clar ca nu exista antrenamente serioase, organizare si mai ales...antrenori. Pentru ca odata ce vrei sa introduci elemente de acrobatie/gimnastica intr-u asemenea "spectacol", ai nevoie de un antrenor de gimnastica, altfel mai devreme sau mai tarziu ai sa iti rupi gatul incercand sa faci si-un simplu salt inapoi.

Iar concluzia mea e urmatoarea: nu e neaparat sportul cel mai periculos. E sportul cu cei mai superficiali practicanti (si asta ca sa nu folosesc un cuvant care-i supara pe americani - retards). Oricine poa' sa se arunce in cap. Nu oricine poate fi gimnast. Uite-asa.