Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

"Biet trădător de ţară şi de neam,
Ascultă ce mi-i dat să-ţi prohodesc,
Vom fi din nou, aşa precum eram
Se va-mplini destinul Românesc."

Adrian Păunescu

Bookmark and Share

sâmbătă, 21 martie 2009

Show American in Romania.

Hai ca mi s-a ridicat parul pe cap odata ce am gasit site-ul lui Anthony Bourdain. Nu stiu exact ce cautam pierdut pe internet cand m-au izbit cuvintele Romania: What the hell happened??.

Asa ca - normal, curiozitate bolnava de Roman - m-am dus sa vad. Deci Mr. Bourdain e un producator American de show - un fel de "Bucataria lumii" si s-a intamplat de a ajuns si in Romania.

N-are rost sa ma apuc sa comentez pas cu pas emisiunea lui - o puteti gasi pe Youtube in cinci episoade. Cert ca omul a fost si si-a tras emisiunea in trei locuri mari si late in Romania, intr-un restaurant tiganesc din Bucuresti, pe undeva pe langa Castelul Bran si in Sighet, la o carciuma.

Show aranjat! Panem et circenses! Un ghid rus???, un restaurant (dar nu restaurant, pentru ca mi-e jena sa il numesc restaurant!) o cladire cu pretentii de restaurant, un kitsch mai rau decat macrameurile si pestele din sticla al bunicii mele. Cum sa fii atat de distrus ca producator de show care se vrea OBIECTIV si EDUCATIV si sa gasesti cea mai iritanta dugheana din Romania?
O matroana care se vrea impozanta - si care e, daca ne luam dupa grosimea de cateva degete de grasime de pe ceafa - impopotonata cu o palarie cat roata carului - de, cica sa intre in peisagiu "Vintage" si care "aproba" mancarea cu ciocanelu' de magistrat. PENIBIL! Proasta alegere! Pana si birtul de la sfarsitul show-ului in care s-a mancat ciorba de burta e mai de Doamne-Ajuta decat mizeria aia tiganeasca. Cat snobism a trebuit si cat prost-gust ca sa iti inzorzonezi incaperea in halu' ala?



Si vai, Castelul Bran...mi-e mila de tarisoara noastra si mai mila mi-e de mizeria care se intampla zi de zi. Unde am ajuns, Tepes Doamne? A platit Bourdain 10 romani flamanzi care au acceptat sa se vopseasca si sa se prosteasca precum cretinii, ca altfel nu le pot spune, intr-un asa-zis show de Halloween. Domnilor si domnisoarelor care ati fost acolo! Ati facut de ras o tara intreaga pentru 100 sau 200 de Euro. Sau cat v-o fi platit, lasati tehnicalismele. In cel mai rau cosmar al meu nu mi-as fi inchipuit asa ceva. Petrecerea aia e un vis urat din care abia astepti sa te trezesti.



Am vrut sa zic ca e trist daca asta am ajuns sa ne reprezinte in fata Americanilor dar stiti ce? Mi-e atat de lehamite de ce reprezentam pentru altii cand, ca si Romani, nu suntem in stare sa reprezentam ceva pentru noi-insine.

Daca asta e pretul pentru intrarea in Europa, daca tot vrem sa ajungem clownii mapamondului pe langa alte categorisiri mai triste pe care deja le avem...suntem pe drumul cel bun.